Reserch Paper Writing Service

Moderne thematische planning in de wiskunde impliceert de verplichte oplossing van verschillende problemen in de klas. Laten we het hebben over de rol van taken in meer detail.

https://www.l-camera-forum.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=713684
https://jpaircon.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-e4ff88663dab9d769df71c5bc7ddd74a-ff-ff_8.pdf
https://csiaontario.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-41807ec27201453f1c308b37f75c4705-ff-ff_9.pdf
https://agreedesign.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-711437148ee170a6e940e1e9e45f5e93-ff-pws.pdf
https://www.englishcitystone.co.uk/wp-content/uploads/fluentform/ff-0a3f68db1eeb69672dde5b77aece7b3b-ff-pws.pdf
https://granbarkennels.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-ff45c8aa7bcdbb2101cf68bdce3f95e1-ff-ff_2.pdf
https://lilorphanhammies.org/wp-content/uploads/fluentform/ff-0d272ff680fbafdfea7d2905708447d1-ff-ff_3.pdf
https://gadproductions.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-a9e8c8de0347d9d14bc629ec731977b2-ff-qw_7.pdf
https://thewileycenter.org/wp-content/uploads/fluentform/ff-0e3a7d55f2e647d61471030167609835-ff-qw_6.pdf
https://www.excelin.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-80d3a4018bc4a16f4e53588c54c5ea84-ff-qw_8.pdf
https://www.bartelsdoors.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-006b0856dd39768b95820a0ceb979600-ff-qw_9.pdf
http://versicherungsmakler.info/wp-content/uploads/fluentform/ff-37d4e00c6c6d3857982c8a87f687223d-ff-qw_10.pdf
https://neferdesign.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-8ea459a1f92618de0cc2ccc096fad660-ff-qw_11.pdf
https://triverus.com/wp-content/uploads/fluentform/ff-a70e14593ec832eb2dc5ab09f29b2927-ff-qw_12.pdf

Wiskundige problemen spelen een educatieve rol: wanneer een leerling het oplost, ontdekt hij iets dat hij niet eerder wist - hij bevindt zich in een nieuwe situatie, gebruikt de vaardigheden en kennis die hij in de klas heeft opgedaan, vindt een manier om het op te lossen, en , ontdekt mogelijk nieuwe, naast de hem bekende wetenschapsgebieden, enz. Met andere woorden, het oplossen van wiskundige problemen leert een persoon om wiskundig te denken, nieuwe dingen over wiskunde te leren en het wiskundig onderwijs te vergroten. Nadat een persoon met succes is omgegaan met verschillende voorbeelden en taken, wordt kwantiteit een kwaliteit en wordt de bestaande (of verkregen) methode zijn vaardigheid, een hulpmiddel dat hij in de toekomst kan gebruiken, waardoor zijn wiskundige opleiding alleen maar groeit.

De educatieve rol is niet de enige. Zo zetten wiskundige problemen een student op voor het toegepaste gebruik van zijn kennis. De student raakt eraan gewend dat hij in zijn latere leven meer dan eens de verworven vaardigheden kan gebruiken, in de praktijk kan toepassen wat hem voorheen een formele en abstracte theorie leek. Je kunt bijvoorbeeld een praktische presentatie geven over wiskunde, bijvoorbeeld vertellen over het werk van een ontwerpingenieur die praktisch elke dag verschillende wiskundige problemen in zijn werk gebruikt, ze eerst voor zichzelf stelt en vervolgens oplost. Talloze fysische, chemische, biologische verschijnselen kunnen niet worden verklaard zonder de basisregels van de wiskunde te kennen en toe te passen. Verschillende processen die verband houden met de weerstand van materialen, radiogolven, stroom in het netwerk, opnieuw, worden wiskundig beschreven.

Daarom moet een leraar die een educatief programma voor zichzelf samenstelt, die wiskundige problemen opnemen die bepaalde verbanden hebben met verwante disciplines (zoals natuurkunde, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, enz.), Evenals taken die nuttig en gebruikt kunnen zijn in het echte leven.

Volgende: wiskundige problemen leren een persoon om na te denken. In deze vaardigheid wordt een van de belangrijkste rollen gespeeld door het vermogen om logische of oorzaak-en-gevolgrelaties op te bouwen, van hypothese en aanname naar conclusie te gaan, gegevens met elkaar te vergelijken en conclusies te trekken. De student moet argumenten geven voor zijn redenering en beslissing, alle door hem uitgedrukte bepalingen moeten binnen het kader van het besproken onderwerp passen en een logische basis hebben, de conclusie moet ook volledig "de grens trekken" onder het besproken onderwerp en niet verder gaan. Het oplossen van problemen in de wiskunde draagt ​​bij aan het verschijnen van een bepaalde manier van denken bij de student: zijn oordelen raken meer met elkaar verbonden, klinken korter en nauwkeuriger, een duidelijke structuur "idee - redenering - conclusie" begint in spraak te worden getraceerd, beschrijvende beelden worden specifieker en duidelijker.

Ook leidt het oplossen van problemen op zijn eigen manier de student op. Dit gebeurt in de eerste plaats met behulp van de tekst van het probleem, het belangrijkste idee. Daarom verschillen wiskundige problemen aanzienlijk op verschillende tijdstippen en in verschillende omstandigheden van het menselijk bestaan. Russische probleemboeken van vóór 1917 en veel van hun buitenlandse tegenhangers praten vaak over goederen-geldrelaties tussen een koper en een verkoper, loterijen, winst, verlies, enz. Na de revolutie, in de Sovjettijd, werden leerboeken herschreven, in een poging het bewustzijn van studenten te vullen met een gevoel van trots op hun staat, om aan hun opleiding een verhaal toe te voegen over de laatste successen van de nationale economie.

Maar bij wiskundige problemen kan niet alleen hun plot naar voren komen, maar bijvoorbeeld ook het mechanisme van hun oplossing. Als de leraar erin slaagde de taak correct te stellen, in zijn afdelingen het verlangen te koesteren om zichzelf te onderwijzen, nieuwe kennis op te doen, zijn vrienden te helpen, zijn mening te verdedigen, volhardend te zijn, de prestaties van andere mensen te respecteren - dan kan hij ongetwijfeld trots zijn op zijn werk.

Wat kan de conclusie zijn? Het is heel eenvoudig: scholieren die problemen oplossen in wiskundelessen vergroten hun kennis en hun horizon veel sneller dan degenen die alleen luisteren en de woorden van de leraar opschrijven.

Популярні дописи з цього блогу

Le travail ne peut pas être abandonné : comment faire face à l'insécurité

Depressioun hänkt vu ville matenee

Eudu links for students